maj 19, 2009

Bittra fånar...

Nu kan jag inte hålla mig borta, jag måste berätta.

Jag har skaffat mig ett riktigt glamouröst(wtf på stavning) jobb, skadedjurssanering.
I dag var vi runt och placerade ut lite råttgifter i erat driksvatten.. eller jag menar avloppsvatten.
vi parkerar då bilen i vägen för alla andra bilar så att vi inte skall bli påkörda när vi kommer uppkrypandes ur brunnarna.

Min kollega står på marken medans jag e halvvägs ner i en brunn. Då kommer en dam i sina bästa år (chansar på 35-40) runt våran bil i sin bil och vevar ner sin ruta. Hon förklarar för oss att vi inte riktigt har tänkt ordentligt efterssom vi står i vägen med våran bil. Jag inleder min mening: Men om inte vi stått där så... här avbryter hon mig med en gest där hon vevar med sitt finger mot sitt huvud och himlar med ögonen samtidigt som hon åker iväg.

Det jag tänkte säga var att hon annars hade krossat mig med sin bil samt förmogligen skadat sin bil genom att köra ner ena hjulet i en avloppsbrunn.

Men hon hade säkert rätt... det hade nog varit bättre=/

Inga kommentarer: