februari 06, 2009

Före- och efterbilder

Ponera att jag skall starta ett företag som skall hjälpa människor att gå ner i vikt. Det är till att börja med aldrig smärtfritt att gå ner i vikt, trots att alla dessa företag hävdar det.
Jag har min ide klar och skall bvara sätta igång att göra reklam. Nu filosoferar jag på om jag skall anlita en reklamfirma eller om jag skall försöka mig på att göra reklamen själv... oavsett så vill ju jag se över processen och se till att ha en trovärdig reklam som inte på något sett ljuger, i alla fall inte uppenbart.

Det lutar åt att jag skall göra som alla andra, nämligen visa mitt resultat med bilder tagna för och efter. Den stora frågan nu är om jag verkligen vill att det skall se ut såhär:
För det är ju titt som tätt så det faktiskt är. Två uppenbart olika personer som ser så annorlunda ut att det inte ens lurar Agda, 89, trots att hon i går tappade sina flaskbottnar.

Jag vill ju att det skall vara trovärdigt. Hur man kan fortsätta att producera sån här reklam övergår mitt förstånd. Vem är det som säger att det är bra? Är det reklamfirman? Eller är det företagsledaren själv?

Oavsett vem det är så bör de bojkottas, en reklamfirma som far med sådan osanning är ingen bra reklamfirma. Och ett företag som ljuger i sina annonser har uppenbarligen inte uppnått önskat mål utan tvingas ljuga för att få det att se så ut.

SKÄMS

6 kommentarer:

Anonym sa...

ingen kan ju ha använt sig av de där bilderna som före och efter på riktigt!

Murphy sa...

Nej... självklart har ingen använt sig av exakt dessa... men jag ville inte göra något varumärkesintrång och använde i stället bilder från mitt personliga arkiv=)

Anonym sa...

Jaaa! Håller fullständigt med! Dom idioterna borde skämmas!

Anonym sa...

Skulle bara kolla läget.. :-)
Hoppas du får en härlig alla hjärtans dag idag!! Kram på dig!

Anonym sa...

Haha. Eller som den där reklamen "få tillbaka ditt hår" eller nåt på tunnelbanevagnarna där de har använt Marre, från Paradise Hotel som "efter"-kille. Mycket underhållande.

pabbie sa...

uppdatera din blogg!