januari 15, 2009

Dagen D, inte den riktiga... men nästan

På den gamla goda tiden när både jag och björn hängde på Metrobloggen så börjades ett litet smutskastarkrig oss två emellan.

Detta krig vanns av Björn, Mest av den enkla anledningen att det blev ett krig i grammatik. Där jag alltså e värdelös och inte har en suck. Med mina sista djupa andetag så svor jag att ett visst antal månader senare äga honom rätt upp och ner. Denna dagen är idag.

Ett litet problem bara, Jag hade inte räknat med att vakna av att en påminnelse går igång i kalendern, Jag andvänder den ju inte ens.

Så för att inte sätta mig själv i skiten igen så måste jag hitta något riktigt bra att skriva som även skall vara grammatiskt korrekt, annars åker jag ju bara på däng igen, och det vill ju ingen utom Björn.

Jag tvivlar starkt på att Björn kommer ihåg att den var denna dag som jag skulle äga honom. Så jag kanske egentligen bara borde skippat att skriva detta.

Men jag vill veta om det verkligen är värt att ge sig in i ett ordkrig med lilla björn eller om jag bara skall låtsas som ingenting och skita i det helt och hållet.. vad tycker ni??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm..ordkrig med Björne, det kan göra riktigt ont. Han är ju grammatikens och svenska språkets Björn Hellberg.
Men go for it Muprh!

Anonym sa...

Självklart ska du piska på honom lite! Åh, det blir ju som på den gamla goda tiden... *gnuggar händerna av förtjusning*

Anonym sa...

krig är begynnelsen till allt bra..?
kanske inte men jag ser dig gärna få rå däng av björn..

Anonym sa...

Let the war begin! ;)