november 29, 2008

Att prata sig till sömns

I det området har jag en expert väldigt nära.

Låt mig måla upp ett scenario:
Jag och lillebror sitter i ena soffan, mamma sitter i andra. Vi har hyrt en film precis som vi brukar på helgerna. Mamma somnar till filmen precis som hon brukar. Lagom tills det är en kvart kvar av filmen så vaknar mamma och undrar vad som har hänt.

Jag och lillebror förklarar lite snabbt samtidigt som fokus ligger lite på filmen...
Mamma: -Men... e han mördaren eller?
Vi: - Det är inte klart ännu!
Mamma:- men om han var oskyldig så är det ju inte mer än rimligt a...... zzzzzz

Just precis! Hon somnar i sin egen mening. Det finner jag fascinerande, mycket fascinerande! Det är inte heller så att hon gjort detta en enda gång, utan detta var liksom lite av en standard och hon gör det förmodligen fortfarande.

Hon e söt min mamma, världens bästa (och tröttaste) mamma!

6 kommentarer:

Anonym sa...

gulligt inlägg :)

Anonym sa...

Sött...
Men du! Du kan inte anmäla dig som brudgum - du har ju tjej!! Och det får man inte ha..missade det i kriterierna :-)

Murphy sa...

M: Tack

Bella: aj fan... vad skall hända då?

Anonym sa...

Ja... du får välja mellan elefantälskaren och moi! :-)

Murphy sa...

ja om du lägger fram det så... då blir det inget svårt val!

Anonym sa...

Haha läser man ditt bloggnamn snabbt så kan det lika gärna vara this-is-smurf ;)

Passande med en dvärg tycker min helt ologiska hjärna :)