november 30, 2008

The great war of 08

Det utsspelades ett slag i dag. Ett magnifikt krig i på 600 kvm.

Det var TeeJay och en av hans kompisar som skulle dra ihop 15 personer var för att utkämpa ett krig på Cybertown. Två lag mot varandra i 40 minuter.
Vi blev dessutom uppdelade i 4 stycken strike teams inom laget. Mitt team, innehållande mig själv, min bror och hans vän blev team Mcartney.
När vi åkte in till stan i dag så var det ju så att vi skulle ta med oss våra polare liksom. Det slutade med att bengans lag innehöll iaf 4 stamkunder som hittar där inne, de vet precis hur de skall hålla vapnet för att täcka så många träffytor som möjligt. Om man hårddrar det hela så fuskar de.

Vi åkte iaf på rådäng och jag var ganska förbannad när vi skulle därifrån. Jag trodde ju att det skulle vara 30 polare som var amatörer. men så var det ju tydligen inte! Men det var kul iaf. även om eftersnacket koncentrerades väldigt mycket på dessa små tomtar som förstört våran dag.

TeeJay kom ju dock på iden att utmana exakt samma gäng på lite paintball där det inte spelar någon roll hur bra han kan hålla det förbannade vapnet för att skydda sin högra axel. Dessutom så måste man ju. Here comes the pain!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag är på det eller om dom kanske bestämmer att köra Airsoft krig ist.

Anonym sa...

Fast måste man inte köpa en massa grejer om man ska köra airsoft?

Murphy sa...

det måste man ju... och lillbrorsan har värsta automatvapnet... fett ballt. men jag röstar ändå för färgboll

Anonym sa...

det finns banor där man kan hyra bössor till airsoft och det kan nog gå att fixas billigare med tanke på laget Sam är med i..