november 28, 2008

Fes på rökare

Och då snackar vi inte mössansom kallas Fez utan som i att fisa, fjärta, släppa gas etc.

I dag så var det tokiga förseningar i tågtrafiken. Jag hade slagit mig nerpå en bänk tillsammans med en annan resenär. Helt plötsligt kommer det en äldre man och slår sig ned mellan oss. Jag tänker inte så mycket på det förns jag känner doften av cigaretten.

Jag e inte den som e den egentligen. Det händer att jag tar mig ett blos då och då själv. Jag försöker dock undvika att göra det i stilla sällskap som inte röker, åtmindstone när det inte e någon jag känner.

Jag ber artigt denna man att ta några steg bort tills han har rökt färdigt sin cigarett. Jag får en upprörd blick och kommentaren:"jag röker var jag vill" och avsluta ändå ödmjukt med "där det inte e förbud". Då tappade jag all sorts självkontroll. Jag lyfte lite på min vänstra skinka, som var riktad mot honom, och släppte av en brakskit. Inte en mild rackare heller. Den luktade så illa att jag själv höll på att falla i backen.

Han tittar på mig argt och frågar vad fan jag håller på med, varpå jag svarar lugnt att jag inte sett några förbudsskyltar. Han rör sig snabbt där ifrån och jag e nöjd igen.

Jag bad om ursäkt till damen som satt på anda sidan om gubben och hoppas att hon inte skall hata mig också. Hon ler bara till mig och skrattar "bara inte det sätter sig i kläderna som hans rök".

Jag fick bajsa på en äckelgubbe, samt fick den skönaste kommentaren jag någonin fått av en 60+are.

It was a good day!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var bara på skoj, va? Du gjorde det väl inte på riktigt? I så fall kan det ha varit något av det roligaste ever. =)

Murphy sa...

det gjorde jag faktiskt... men det var ett tag sedan. detta var ett guldkorn från min gamla=)

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHHA!!!

Anonym sa...

hahha, har svårt att tro att du verkligen gjorde det!

Murphy sa...

Linnea: då är det uppenbarligen så att du inte känner mig... jag skäms inte för mycket skall du veta.