december 17, 2008

freak out by sms

Jag satt i går kväll hemma och väntade på att Skrollan skulle komma hem när det börjar regna ner sms i min telefon, samtliga från Skrollan såklart.

Det hade börjat med att nån kärring hade tagit sig friheter i kön. Jag kan inte riktigt göra detta snyggt, så jag lägger bara upp sms:en så ni vet hur ni inte skall uppföra er i lokaltrafiken.

Skrollan: -"Åh herregud. Nu är jag riktigt jävla arg. Fy helvete, Inte på dig asså. Men jävla FITTKÄRRING!"

Jag: -"Vad hände då?"

Skrollan: - "Jo. Jag stod perfekt placerad vid tågdörren och lät artigt folk gå av. Märkte sen att hon som stod bakom mig började bli lite stissig men aja. Sen var det så att dom som gick av bara kom från en riktningen i tåget så mitt "led" hade redan kunnat gå på tåget. Men efterssom jag är väluppfostrad och dessutom hatar när folk redan går på när folk fortfarande håller på att gå av så stod jag kvar och väntade på att alla skulle gå av. Då trycker sig denna JÄVLA FITTKÄRRING förbi mig, krockar med dem stackars människorna som går av och säger "hur länge hade du tänkt stå i vägen?" eller nåt sånt, fast riktigt JÄVLA BITCHIGT. Så jag svarade riktigt jävla bitchigt "tills folk har gått av!" Seriöst, hur jävla sittkåt kan man vara?? JÄVLA FITTKÄRRING! Förlåt, men såna "människor" är så sjukt jävla dumma i huvet så jag inte vet vad jag skall hitta på. Blä!"

Sen tog det inte så lång tid innan det kom flera sms, innan jag hunnit svara på ett enda.

Skrollan: -"Det märktes att det var riktigt jävla länge sen hon uppfostrades. Jävla tant (hon var inte så jävla gammal vilket nästan gör saken värre..)"

Skrollan: -"Jag e jättehungrig. Tror det är därför jag är så cranky. Kan va."

Skrollan: -"Folk som vill sätta sig på ens plats när man knappt hunnit ställa sig upp är också en klassiker. Jävla dumpuckon. Och nej, jag är inte människohatare.... Puss"

Vi kan väl säga som så att det var inte hennes gladaste dag. Vi såg till att få lite mat i hennes mage så fort hon kom hem.

Nu svär hon ju faktiskt ovanligt mycket i dessa sms, men jag har full förståelse. Det finns inget mer irriterande än människor som inte visar hänsyn i lokaltrafiken. Jag har tagit för vana att trycka till människor som försöker tränga sig på tåget när jag skall av, det har till och med hänt att jag burit med mig människor ut när de har varit i vägen för min utgång.

Andra människor suger.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Andra människor i SL-trafik suger oerhört. Är som om deras hjärnor blir uppätna av hjärnmask under tiden de befinner sig i SL´s grepp..

Anonym sa...

Det är helt sant. SL har nån skum makt över folk. Hoppas dock verkligen att de bara är så korkade i kollektivtrafiken och inte i annat fall också.. Annars är det riktigt synd om dem.

Anonym sa...

Haha helt rätt att vara bitsk, fruktansvärt irriterande med såna människor!

Anonym sa...

Ja, dom är dumma!