december 05, 2008

Skrollan skriver

Hittade precis detta.. Det blev en "slå-handen-i-pannan-flera-gånger-för-att-dagens-ungdomar-är-så-dumma-i-huvet"-upplevelse.. Från tjuvlyssnat.se:

Med honom bakom ratten kan mamma sova gott om natten

Buss mellan Karlstad och Kil

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar en kompis.
Tjej 1: Jag känner mig jättesäker när jag åker med honom. Han är verkligen jätteduktig på att köra bil. Det spelar ingen roll hur full han är, han kör lika säkert och bra ändå.
Tjej 2: Jag vet!
Efter en liten stund.
Tjej 1: Alltså, jag fattar inte att han inte har körkort.

Bättre en fjortis i en box än två som håller låda

Växjö Resecentrum

Det är sent och alla som sitter och väntar på sina bussar och tåg är trötta. Helt plötsligt kommer det två högljudda och påverkade fjortisar. De får syn på de stora förvaringsskåpen vid väggen och börjar krypa in i varsitt skåp och stänger skåpsdörren. De börjar banka och slå på väggarna samtidigt som de gapskriker åt varandra. Alla som tittar på suckar.
Äldre man ~60: Nästan så att det är värt att slösa en tia eller två på att låsa in de jävlarna.

Först då förstod mamman att 'Italian style' inte var ett fashion statement

GeKås, Ullared

En tjej ~15 står bland underkläderna. Plötsligt håller hon upp ett par nästan helt genomskinliga vita spetstrosor.
Tjejen: Mamma! mamma!
Mamman (med glad röst): Till dig?
Tjejen: Nej, till dig. Jag använder ju inte trosor!

Underskatta inte vikten av en bra grund

Bussen mellan Skellefteå och Lövånger

Tjej ~16 (till sin tjejkompis ~16): Alltså… det absolut bästa jag vet, det är att lägga på min foundation från Make up store! Jag blir så lycklig då!
Kompisen nickar instämmande.

Och avslutningsvis - va fan??

Om man inte tar med Mormonerna i beräkningen förstås

Busshållplats, Uppsala

Två killar ~20 sitter och pratar.
Kille 1: Du, det borde finnas en miljon singlar i Sverige.
Kille 2: Va?
Kille 1: Jo, det finns ju nio miljoner människor, alltså blir en miljon över.
Kille 2: Jo det så klart.

Okej förlåt! En sista! Eller två..

Förseglingen garanterar att de höll tassarna borta

Gröna linjen

Två damer ~70 visar varandra vad de fyndat.
Dam 1: Se vilket fint läppstift jag köpte idag! (Hon pillar och vrider för att skruva upp stiftet och visa sin vännina, men det sitter fast)
Dam 2 (tröstande): Men då vet du i alla fall att det inte är testat på djur!

Luca Brasi à la gullig och morbid

Folktandvården Näsby, Kristianstad

En mamma ~25 sitter i väntrummet med sin son ~3. Sonen pratar om fiskarna i akvariet och säger att de är fina.
Sonen: Jag vill ha en fisk.
Mamman: Du får fråga tandläkaren om du kan få en.
Sonen: Den stora fisken. Jag ska sova med den.
Mamman: Ska du sova med fisken?
Sonen: Japp.
Mamman: Men då tror jag den dör, för den kan bara leva i vatten.
Sonen: Den ska vara död.

Hihihihihihiihihihihiihhiihhi 

Nu handlar det ju inte riktigt längre om dumma tonåringar utan nu är det bara roligt :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjuvlyssnat är en av Sveriges roligaste site! Helt underbar! :)
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Visst är den?! Tack detsamma :)