december 11, 2008

Gubben med käppen

Jaaa, han tänker ni nu? Nej, den andra!

Jag var i går på väg hem från träningen och kom ner på perrongen. Där möts jag av en gubbe som kikar lite grinigt på mig. Jag tänker inte så mycket på det till en början, med efter ett tag så hörs en smäll längre bort på perrongen.

efter ytterliggare några minuter börjar jag bli rastlös i väntan på mitt tåg och spatserar lite fram och tillbaka på perongen. Då stöter jag på gubben igen. Jag stannar upp och tittar på honom samtidigt som han tittar på en sån där automat från selecta, där man kan käka godis och dricka. Han ser oerhört arg ut och står helt stilla. Han lyfter sin käpp och liksom måttar mot glaset på automaten. Han står i övrigt blixtstilla. Jag fortsätter att stirra på honom lite smått förundrad över vad han syssla med... också BANG!

Han drämmer till automaten med full kraft och lunkar sedan lugnt där ifrån. Det hörs senare fler smällar då han passerar andra automater.

Jag e så sjukt nyfiken vad som pågår i hans skalle.

Inga kommentarer: