december 12, 2008

Idolarnas Idol

Då var det dags! Mums mums! 
Medan Murf står och bakar kladdkaka så sitter jag här och kommenterar lite hejvilt.
Kul att se alla föredettingar men snälla alla stajlister! Hur i helvete tänkte ni med Marie Picasso egentligen?! Kolla in bilderna sen när dem ligger uppe på TV4.se eller google.. Seriöst, en bild säger mer än tusen ord....
Hur som helst.
Kevin - You're the voice Sjukt bra refräng i låten - passar bra till kvällen i Globen! Perfekt låtval!
Alice - So what En av mina favoritlåtar.. Tyckte dock att det inte var lika bra fart i låten som det brukar vara.. Men som sagt, bra låtval här också. 

Ställningen just nu 
Kevin  1
Alice   0,75

Då var det dags för rond två..
Kevin - Living on a prayer Solklar sångröst! Låten börjar lite seg men jag kanske har skruvat upp mina fartfyllda förhoppningar lite.. Mycket bra framträdande av KevinSchmevin! Skönt att flickvännen redan har anpassat sig till idolflickvännelivet (jfr. fotbollsfru), hon har redan insett att Kevin trivs mer i Globen än hemma hos henne.. Hyfsat självklart i alla fall.. Haha, smart drag av Kevin när han får samma fråga - "Ikväll är Arvidsjaur i Globen så ikväll trivs jag bäst i Globen." Nice save!
Alice - Heaven's on fire Sjukt sexigt framförande! Hon är jätteduktig och det kommer fram som mest i rocklåtar, framförallt denna! Klockrent framträdande, hon är safe! Hon kanske var till och med lite bättre än Kevin i denna rond..? Bara en gnutta :)

Ställningen just nu 
Kevin  2
Alice   2

Spännande!

Ojoj! Nu är det dags för vinnarlåten! Får se vad de lyckas med!
Kevin - With every bit of me Lite knasigt är det ju att de sjunger vinnarlåten redan innan de har vunnit..?! Tycker att det är lite synd också, det är ju lite av en "ballad" (fast inte sorglig) och med de två mest energiska av alla idoler så är det lite slöseri.. Men aja, Kevin gör det väldigt bra i alla fall - som sagt, killen kan ju sjunga ;) Får se om Alice kan leva upp till hans performance - jag hoppas det, då blir det desto mer av en nagelbitare :)
Alice - With every bit of me Det här är ju också helt i Alices linje. Synd att hennes uttal suger delvis.. "Tonä" är liksom inte samma sak som "tonight".. Hon har lite svårt med de låga tonerna men hon fixar det ändå galant. Skönt att hon får igenom sin lite kaxigare sida i sticket.. Bra rörelser också. Ja, herregud nu äger hon ju denna låt helt klart. TV4 fick igång lite Carolavindar också, mycket smaskigt och smörigt! Grymt bra avslutning! Lär komma ihåg denna version mer än Kevins (vilket i och för sig kan bero på att hon sjöng den efter Kevin.......... Jaja.)

Ställningen just nu är helt klart
Kevin  3
Alice   3,25

Får se hur folket röstar nu då! Det blir spännande! Alice leder ju enligt min egna opinionsmätning men det kan ju gå hur som helst faktiskt! Heja heja båda två :) (Fegis, jag vet, men jag har hamnat i en sån där jag-vill-inte-ta-något-beslut-om-något-överhuvudtaget-någonsin-fas..)

Nu är det hur som helst dags för Fredag hela veckan - Be right back ;)
Skrollan has left the house. Yo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att Kevins version av vinnarlåten hade mycket mer tryck och energi än Alices. Jag är skitglad att Kevin vann. =)