december 08, 2008

Passa er!!!

Så att ni inte blir rånade om ni handlar på Vi.

Det blev nämligen jag, av deras kassasystem...
När jag för några minuter sedan var och handlade på Vi så såg jag ett erbjudande på julmust. 3 för 20 kr var det som gällde.

Jag fortsätter att handla och tänker inte mer på det alls.

När jag sedan kommer hem så inser jag att jag har blivit lurad. De har blåst mig på pengar! Hur undrar då ni... jo se här bara:
Om ni inte kom på det så får ni här svaret... om ni vill lista ut det själva så sluta läs här.

erbjudande: 3 för 20 kr. styckpris: 5,90.
Fakta: 5.90 x 3 = 17,70.

Med andra ord: för att ta del av erbjudandet så lägger de till pengar på det ursprungliga priset med ca 76 öre per flaska.

Det är givetvis någonting jag måste ta tag i. Men inte just nu, nu är jag ju hemma och alldeles för lat för att gå tillbaka de ca 121,3 meter som jag har till butiken.

Men lita på att de kommer få höra på utskällning nästa gång jag skall handla där!

3 kommentarer:

Miss M sa...

Det som är mest spännande med det där är vad du mer har handlat. 1.50 har jag listat ut är en kasse. 9.90 är säkert choklad, en dubbelbit. Resten är klurigt, 20.56 måste vara något som vägts. Kanske grönsaker? Tomater? Apelsiner? Clementiner?

Fan. Nu kommer jag tänka på ett hemligt kvitto hela kvällen.

Murphy sa...

9.90 är mjölk... men det hade vart gott med choklad=)

Anonym sa...

hahaha! Fyfan vad fräckt!