december 10, 2008

Sovit gott?


Jo det gjorde jag onekerligen. Alldeles för länge dessutom.


Det är i ärlighetens namn ingen ovanlighet att jag försover mig. Det händer att jag knatar upp och stänger av väckarklockor utan att ha så mkt som ett fragment till minne av händelsen.


Det är en förbannelse som går i vågor.


Men i morse så var det helt annorlunda faktiskt. Jag vaknade pigg som en lärka, bara att det var ungefär 2 timmar efter att jag ställt klockan.


Jag tittar på det digitala uret som står och blinkar. Det har varit strömavbrott! Och det nyligen bytta bateriet som skall fungera som reserv? Ingen aning. Surt sa räven!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så skönt att få sova länge och få skylla på strömavbrott! :)

Anonym sa...

Aj aj... Ibland vaknar jag två timmar efter klockan ringt och fattar ingenting. En stund senare går snoozen igång. Då har jag snoozat i två timmar utan att vakna. Haha. Det är fan en bedrift.