december 11, 2008

Underliga upplevelser

Eller rättare sagt underliga människor är vad jag stött på de senaste dygnet.

På pendeltåget så mötte jag Lars-göran som till vardags jobbar på ppm, med att se till att våra pensioner växer. Det skumma var att lars-göran vid vårat möte hade klänning på sig. han hade även läppstift och örhängen. Mitt första möte med en livs levande transa! jag har sett några tidigare, men alldrig pratat med någon.

När jag sedan kommer fram till hallen vi tränar i så möts jag av en vit rastafari men dreads ner till anklarna. Han vinkar åt mig och signalerar att jag skall ta ut lurarna ur mina öron. När han nu har min uppmärksamhet så föreslår han en liten bytesaffär.

Han gillade mina orangea sneakers och tänkte att jag kanske hellre ville ha ett par vita, som han då alltså hade på sig. Jag förklarade att jag inte var direkt sugen på denna idé. Men efterssom han inte gav sig så fick han till slut skorna, uppkörda i röven med en kraft utan dess like. Väl inne så tappade jag bort dem och var tvungen att åka hem i mina träningsskor. Men ni vet vad han säger, Arne alltså: Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter!

Jag träffade en annan lustig figur också, men honom sparar jag till nästa inlägg. ca kl 11 i morgon kommer det.

Sov gott och dröm sött

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk rastaman! Hahaha! Roligt inlägg, vart träffar man såna roliga människor?

Murphy sa...

I den kungliga hufvudstaden såklart, södra delen, bara drägg som hänger där... och jag såklart.

Anonym sa...

jag har 2 polare som bor i södra delen och.. visst dom är väl lite dräggiga, dom dregglar iaf.
men jag är inte dräggig och bor på söder och är stolt över det!