december 11, 2008

Moppen from hell

Nu är det städdags på jobbet.

Just nu springer jag omkring med en mopp i händerna och våttorkar hela lagret. Ett par hundra kvadrat sådär.

Det kanske inte låter så märkvärdigt. Men jag skall nu informera er om varför det är jobbigt: Det är nämligen så att jag e ca 189 cm över backen. Moppen jag hanterar är ca 150 cm över backen. När man moppar så vill man gärna för ett pra resultat ha en 45-gradig vinkel. Om jag har en 45-gradig vinkel på moppen så har min rygg en 25-gradig vinkel.. eller jag vet inte... det får ni räkna på själva, jag orkar inte. Har för ont i ryggen.

Nej minsann! Dags att fortsätta moppa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vaffan, det har inte gått att lämna kommentarer hos dig, får se om det går nu då...

Anonym sa...

Dags att återuppliva Murphs ordbok i idioti tycker jag bestämt!! Vart tog knullster vägen till exempel??

Murphy sa...

Lisa-fisa: Jag vet att du vill ha tillbaka mig till metrobloggen, men att trasha blogger kommer inte hjälpa=)

Johan: Det skall jag absolut tänka igenom!